ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 24, 3-10
2013 Ε.Α.Ψ
Εγκυροποίηση του «Προ-Αγωνιστικού Ερωτηματολογίου» σε αθλητές/τριες μεσαίων αποστάσεων
Κωνσταντίνα Αράπογλου, Ευάγγελος Μπεμπέτσος, Θεόφιλος Πυλιανίδης, & Παναγιώτης Αντωνίου
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί η εγκυρότητα και αξιοπιστία των τιμών του “Προ-Αγωνιστικού Ερωτηματολογίου” των Jones, Swain και Cale (Pre-Race Questionnaire, 1990) και επίσης εάν οι τιμές του ερωτηματολογίου διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες. Το δείγμα αποτέλεσαν 110 αθλητές και αθλήτριες, 61 άνδρες (55.5%) και 49 γυναίκες (44.5%), ηλικίας από 15 έως 28 (Μ = 20.05, ΤΑ = 2.82), οι οποίοι έλαβαν μέρος στους Πανελλήνιους Αγώνες Μεσαίων Αποστάσεων, το 2011. Επίσης, το δείγμα χωρίστηκε σε τρείς ηλικιακές ομάδες. Τα αποτελέσματα της παραγοντικής ανάλυσης και ο έλεγχος αξιοπιστίας υποστηρίζουν τη δομική εγκυρότητα των τιμών του οργάνου μέτρησης. Επιπροσθέτως, παρουσιάστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο από τις τρείς, ηλικιακών ομάδων, και στους πέντε παράγοντες του ερωτηματολογίου. Συμπερασματικά, η έρευνα τονίζει την σημαντική συνεισφορά του ερωτηματολογίου στην αθλητική/αγωνιστική διαδικασία.
Λέξεις κλειδιά: Ετοιμότητα, στάση, στόχος κατάταξης, προπονητική επιρροή, εξωτερικό περιβάλλον.
Abstract
The purpose of this study was to assess validity and reliability of the Pre-Race Questionnaire scores (Jones, Swain, & Cale, 1990) and to examine sample variation due to age. The sample consisted of 110 athletes, 61 males (55,5%) and 49 females (44,5%), between 15 and 28 years of age (Μ = 20,05, SD = 2,82). Data were collected during the 2011 Greek National Mid Distance Running Championship. Additionally, the sample was divided into three age groups. The factor analysis yield evidence supportive of the construct validity of the scale scores. Also, differences between two age groups were revealed in all five factors of the questionnaire. In conclusion, this study highlights the significant contribution of the questionnaire in the sport/racing process.
Key words: Perceived readiness, attitude, position goal, coach influence, external environment
For full text in pdf, click here
For extended summary of the article, click here