Ελληνική Εταιρεία Ψυχολογίας

της Ασκησης και του Αθλητισμού 

Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology (HSSEP)

Συνέδρια,
Σεμινάρια






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ



Hellenic Society of Sport and
Exercise Psychology

Επιστημονικό Περιοδικό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The best motivation,always comes from within"
Michael Johnson,Gold Metal Sprinter

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Confidence comes not from always being right,but from not fearing to be wrong."
Peter T.McIntyre,Footballer

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The ideal attitude is to be physically loose,and mentally tight."
Arthur Ashe,(Tennis Great)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"You don't play against opponents,you play against the game of basketball."
Bobby Knight,Coach

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"With so many people saying it couldn't be done,all it takes is an imagination."
Michael Phelps

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Don't measure yourself by what you have accomplished,but by what you should have accomplished with your ability."
John Wooden

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"A bad attitude is like a flat tire.You can't go anywhere until you change it."

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

 

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 26, 22-38
2020 © Ε.Α.Ψ.

 

Επίδραση της μεθόδου αυτο-διδασκαλίας στη διαμόρφωση κινήτρων και αντιλήψεων μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Δημήτριος Νέτας(1), Δέσποινα Ούρδα(1), Βασίλης Μπαρκούκης(1), Αικατερίνη
Μουρατίδου(2) και Χαράλαμπος Τσορμπατζούδης(1)

(1)Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάς, (2)Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάς

 

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση της μεθόδου της αυτο- διδασκαλίας στη διαμόρφωση των κινήτρων και των αντιλήψεων μαθητών/τριών Λυκείου για τη φυσική αγωγή και την εξωσχολική φυσική δραστηριότητα αντίστοιχα. Στην έρευνα συμμετείχαν 450 μαθητές/τριες/τριες Λυκείου, που χωρίστηκαν στην ομάδα παρέμβασης και στην ομάδα ελέγχου. Η παρέμβαση είχε διάρκεια 8 εβδομάδες. Τα ερωτηματολόγια που χορηγήθηκαν πριν και μετά την παρέμβαση αφορούσαν τα κίνητρα στη φυσική αγωγή, την ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών, την ευχαρίστηση και την αντιληπτή ικανότητα, και τις στάσεις και την πρόθεση για εξωσχολικές φυσικές δραστηριότητες. Η ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξε ότι το πρόγραμμα παρέμβασης που βασίζεται στη μέθοδο της αυτο-διδασκαλίας επηρέασε θετικά τα κίνητρα στη φυσική αγωγή, τις εμπειρίες και τις αντιλήψεις μαθητών/τριών Λυκείου για συμμετοχή σε εξωσχολική φυσική δραστηριότητα. Τα ευρήματα αυτά αξιολογούνται υπό το πρίσμα σύγχρονων θεωρητικών προτάσεων που επιτρέπουν συστηματικές διδακτικές παρεμβάσεις, οι οποίες κάνουν πιο ελκυστικό το μάθημα της φυσικής αγωγής.

Λέξεις κλειδιά: θεωρία αυτο-προσδιορισμού, φυσική αγωγή, εξωσχολικές φυσικές δραστηριότητες, στυλ αυτο-διδασκαλίας, φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας

 

 

 

The effect of the self-teaching method on high school students’ beliefs about physical education and leisure-time physical activity

Dimitrios Netas(1), Despoina Ourda(1), Vassilis Barkoukis(1), Aikaterini Mouratidou(2) and
Haralambos Tsorbatzoudis(1)

(1)Aristotle University of Thessaloniki, Hellas, (2)Hellenic International University of Thessaloniki, Hellas

 

Abstract

The aim of the present study was to investigate the effect of the self-teaching style on senior high school students’ motivation and beliefs about school physical education and leisure-time physical activity respectively. In the study took part 450 senior high school students randomly assigned into control and intervention groups. The intervention lasted 8 weeks. Participants completed before and immediately after the intervention a survey measuring physical education motivational regulations, basic psychological need satisfaction, enjoyment and perceived competence, and attitudes and intentions towards leisure-time physical activity.The analysis of variance with repeated measures revealed that the intervention positively influenced students motivation and beliefs. The findings of the study are discussed in light of current theoretical approaches allowing for the development of teaching practices that improve the physical education lesson.

Key words: self-determination theory, physical education, leisure-time physical activity, self- teaching style, spectrum of teaching styles

 

For full text in .pdf click here

© Εταιρεία Ψυχολογίας της Ασκησης και του Αθλητισμού (ΕΨΑΑ) .

Τελευταία Ενημέρωση : Ιανουάριος 2023