Ελληνική Εταιρεία Ψυχολογίας

της Ασκησης και του Αθλητισμού 

Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology (HSSEP)

Συνέδρια,
Σεμινάρια






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ



Hellenic Society of Sport and
Exercise Psychology

Επιστημονικό Περιοδικό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The best motivation,always comes from within"
Michael Johnson,Gold Metal Sprinter

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Confidence comes not from always being right,but from not fearing to be wrong."
Peter T.McIntyre,Footballer

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The ideal attitude is to be physically loose,and mentally tight."
Arthur Ashe,(Tennis Great)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"You don't play against opponents,you play against the game of basketball."
Bobby Knight,Coach

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"With so many people saying it couldn't be done,all it takes is an imagination."
Michael Phelps

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Don't measure yourself by what you have accomplished,but by what you should have accomplished with your ability."
John Wooden

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"A bad attitude is like a flat tire.You can't go anywhere until you change it."

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

 

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 26, 39-54
2020 © Ε.Α.Ψ.

 

Επίδραση εναλλακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων στη διαμόρφωση κινήτρων για εξωσχολική Φυσική Δραστηριότητα σε μαθητές/τριες Λυκείου

Δέσποινα Λαζόγλου , Γαρυφαλλιά Δαρόγλου, Βασίλης Μπαρκούκης, Γιώργος Τζέτζης και Κωνσταντίνος Αλεξανδρής

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάς

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση εναλλακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων στη διαμόρφωση κινήτρων για εξωσχολική Φυσική Δραστηριότητα σε μαθητές/τριες Λυκείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 272 μαθητές/τριες Λυκείου, που χωρίστηκαν σε ομάδα παρέμβασης και ομάδα ελέγχου. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής του Λυκείου και είχε διάρκεια 6 εβδομάδες και περιλάμβανε 10 μαθήματα εναλλακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων που επέλεξαν οι μαθητές/τριες. Κατά τη διδασκαλία αυτών των αθλημάτων, δόθηκε έμφαση στην εκμάθηση και εφαρμογή των κανονισμών, στη συμμετοχή, και στη διασκέδαση. H ομάδα ελέγχου ακολούθησε το τυπικό πρόγραμμα της Φ.Α., όπως ήταν σχεδιασμένο από τον εκπαιδευτικό Φ.Α. σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα. Πριν και μετά την παρέμβαση, οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση της αντιληπτής παροχής αυτονομίας στη Φ.Α., των κινήτρων στη Φ.Α. και την εξωσχολική Φυσική Δραστηριότητα, την ευχαρίστηση στη Φ.Α. τις στάσεις, την υποκειμενική νόρμα, τον αντιληπτό έλεγχο συμπεριφοράς και την πρόθεση για τη Φ.Α., και τις αντιλήψεις για εναλλακτικές εξωσχολικές δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις του Διαπλαισιακού Μοντέλου Κινήτρων και έδειξαν ότι το πρόγραμμα παρέμβασης στο μάθημα Φυσικής Αγωγής Λυκείου που βασίζεται σε εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες, επηρεάζει θετικά το κλίμα αυτονομίας και τα αυτόνομα κίνητρα για εξωσχολική Φυσική Δραστηριότητα καθώς επίσης και την πρόθεση για συμμετοχή σε εξωσχολική Φυσική Δραστηριότητα. Τα ευρήματα της έρευνας παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τη διαμόρφωση ενός μαθήματος φυσικής αγωγής στο Λύκειο που προάγει την εξωσχολική φυσική δραστηριότητα.

Λέξεις κλειδιά: Διαπλαισιακό Μοντέλο Κινήτρων, Φυσική Αγωγή, κλίμα κινήτρων, Θεωρία του Αυτο-προσδιορισμού, εξωσχολικές Φυσικές Δραστηριότητες.

 

 

 

The effect of alternative physical activities on the formation of motives for leisure-time physical activity in senior high school students.

Despoina Lazoglou, Garyfallia Daroglou, Vassilis Barkoukis, Georgios Tzetzis and
Konstantinos Alexandris

Aristotle University of Thessaloniki

 

Abstract

The purpose of this research was to study the effect of a Physical Education program based on alternative physical activities, in altering senior high school students’ motivation, for participation in out-of-school physical activity. The sample comprised 272 senior high school students randomly assigned into an intervention and a control group. The intervention program was implemented within physical education classes, lasted six weeks and included
10 lessons of alternative physical activities chosen by the students. In teaching these activities, emphasis was placed on learning and implementing regulations, participation and enjoyment. The control group followed the regular PE program, as planned by the PE teacher according to the curriculum. The participants completed before and after the intervention, a survey including measures of perceived autonomy support, motivation in PE and LTPA, enjoyment in PE, attitudes, subjective norms, perceived behavioral control and intention in PE and beliefs for alternative out-of-school activities. The results of the analysis of variance with repeated measures confirmed predictions of the Trans-Contextual Model of Motivation and pointed out that an intervention program in school physical education based on alternative physical activities, can positively influence autonomy-supportive climate and autonomous motivation in out-of-school physical activity as well as intentions towards out- of-school physical activity. The findings of the present study provide valuable information for the development of physical education lessons in senior high school that promote out-of- school physical activity.

Key words: Trans-contextual Model of motivation, Physical education, motivational climate, Self-determination theory, extracurricular Physical Activity.

 

For full text in pdf click here

© Εταιρεία Ψυχολογίας της Ασκησης και του Αθλητισμού (ΕΨΑΑ) .

Τελευταία Ενημέρωση : Ιανουάριος 2023