Ελληνική Εταιρεία Ψυχολογίας

της Ασκησης και του Αθλητισμού 

Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology (HSSEP)

Συνέδρια,
Σεμινάρια






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ



Hellenic Society of Sport and
Exercise Psychology

Επιστημονικό Περιοδικό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The best motivation,always comes from within"
Michael Johnson,Gold Metal Sprinter

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Confidence comes not from always being right,but from not fearing to be wrong."
Peter T.McIntyre,Footballer

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The ideal attitude is to be physically loose,and mentally tight."
Arthur Ashe,(Tennis Great)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"You don't play against opponents,you play against the game of basketball."
Bobby Knight,Coach

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"With so many people saying it couldn't be done,all it takes is an imagination."
Michael Phelps

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Don't measure yourself by what you have accomplished,but by what you should have accomplished with your ability."
John Wooden

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"A bad attitude is like a flat tire.You can't go anywhere until you change it."

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 28, 1-22

2022© Ε.Α.Ψ.


Δ
ύο συγκριτικές μελέτες για την παρακίνηση, την ευχαρίστηση και τα συναισθήματα των μαθητώνριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Αναστασία Δαμασκηνού, Νταϊάνα Γκιελόσι, Χαράλαμπος Κρομμύδας, Όμηρος Βλάχος, Ιωάννης Σύρμπας, Βασίλειος Μπούγλας,
& Αθανάσιος Γ. Παπαϊωάννου


Τ
μήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει εάν υπάρχουν διαφορές στην παρακίνηση (εσωτερική, εξωτερική, έλλειψη παρακίνησης), την ευχαρίστηση και τα συναισθήματα (θετικά-αρνητικά) των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) λόγω του φύλου, της σχολικής τάξης και της αθλητικής συμμετοχής. Στο πλαίσιο αυτό αυτό πραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες. Ειδικότερα, στην πρώτη μελέτη συμμετείχαν εθελοντικά

216 μαθητές/τριες γυμνασίου, ηλικίας 13 έως 15 ετών (Μ=14.0±.89). Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος ΦΑ δύο ερωτηματολόγια μέτρησης της παρακίνησης (Lonsdale et al., 2008) και της ευχαρίστησης (McAuley et al., 1989). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές (N=132) είχαν υψηλότερη εξωτερική παρακίνηση και έλλειψη παρακίνησης σε σύγκριση με τις μαθήτριες  (N=84). Επιπλέον, οι αθλητές/τριες (N=141) είχαν υψηλότερη εσωτερική παρακίνηση σε σχέση με τουςις μη αθλητές/τριες (N=75). Τέλος, οι μαθητές/τριες της Γ΄ γυμνασίου (N=85) είχαν χαμηλότερη ευχαρίστηση, εσωτερική και εξωτερική παρακίνηση σε σχέση με αυτούς/ες της Α΄ (N=87) και της Β΄ γυμνασίου (N=44). Στη δεύτερη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 357 μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες συμπλήρωσαν κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος ΦΑ  ένα ερωτηματολόγιο  μέτρησης των  θετικών  και αρνητικών τους συναισθημάτων (Watson & Clark, 1988). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές (N=167) είχαν υψηλότερα επίπεδα θετικών συναισθημάτων σε σχέση με τις μαθήτριες (N=186). Επίσης, τα παιδιά του γυμνασίου (N=231) είχαν υψηλότερα επίπεδα αρνητικών συναισθημάτων σε σχέση με αυτά του λυκείου (N=126) και οι αθλητές/τριες (N=192) είχαν υψηλότερο σκορ στα θετικά συναισθήματα σε σχέση μ αυτούς/ες που δεν συμμετέχουν συστηματικά σε κάποιο άθλημα (N=154). Τα ευρήματα των δύο παραπάνω μελετών δείχνουν ότι η παρακίνηση, η ευχαρίστηση και τα συναισθήματα των μαθητών/τριών επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από το φύλο τους, την τάξη, την σχολική τους βαθμίδα και την αθλητική τους συμμετοχή.

 

Λέξεις  κλειδιά: Παρακίνηση, ευχαρίστηση, συναισθήματα, φύλο, αθλητική συμμετοχή, σχολική τάξη, Φυσική Αγωγή.

 

Two comparative studies of high school students’ motivation, enjoyment and emotions in Physical Education class

Anastasia Damaskinou, Diana Gielosi, Charalampos Krommidas, Omiros Vlahos, Ioannis

Syrmpas, Vasileios Bouglas, & Athanasios G. Papaioannou

Department of Physical Education & Sport Science, University of Thessaly

Abstract

The purpose of the present study was to examine whether there are differences in pupils’ motivation (intrinsic, extrinsic, amotivation), enjoyment and emotions (positive, negative) in Physical Education (PE) class due to gender (boys, girls), class level (senior high or high school) and sports participation (athlete, non-athlete). In this context, two surveys were conducted. In particular, the first study involved 216 high school students, aged 13 to 15 years (M=14.0±.89), voluntarily participated. The students completed two questionnaires measuring motivation (Lonsdale et al., 2008) and enjoyment (McAuley et al., 1989) during a PE course. The results showed that boys (N=132) had higher scores on extrinsic motivation and a motivation compared to girls (N=84). In addition, athletes (N=141) had higher scores on intrinsic motivation than non-athletes (N=75). Finally, pupils in third class (N=85) had lower scores on enjoyment, intrinsic and extrinsic motivation compared to those in the first (N=87) and second class (N=44) of senior high school. The second study involved a total of

357 secondary school students who completed a questionnaire measuring their positive and negative emotions (Watson & Clark, 1988) during a PE course. The results showed that boys (N=167) had higher levels of positive emotions during PE than girls (N=186). Also, senior high school children (N=231) had higher levels of negative emotions than those in high school (N=126), and athletes (N=192) scored higher on positive emotions than those who did not regularly participate in a sport (N=154). The findings of the above two studies showed that pupils’ motivation, enjoyment and emotions are significantly influenced by their gender, class level and sport participation.

Key words: Motivation, enjoyment, emotions, gender, sports participation, school class, Physical Education

For full text in .pdf, click here

© Εταιρεία Ψυχολογίας της Ασκησης και του Αθλητισμού (ΕΨΑΑ) .

Τελευταία Ενημέρωση : Ιανουάριος 2023