ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 30, 17-39
2024© Ε.Α.Ψ.
Τρέχουσα Χρήση και Πρόθεση Χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης από Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής. Μια Προκαταρκτική Μελέτη
Άγγελος Ροδαφηνός 1, Ιάκωβος Μαστρογιάννης 2, Αδαμαντία Φατσέα 3, Δάφνη Μαυροπούλου 4
1. Αριστοτέλειο ΠανεπιστήμιοΘεσσαλονίκης
2. Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής Χανίων
3. Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής Δωδεκανήσου
4. Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ιπποκράτειο
Περίληψη
Η χρήση των νέων τεχνολογιών και των προεκτάσεών τους κατακλύζει και το χώρο της εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη διερεύνησε την υιοθέτηση και την πρόθεση χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) από 110 εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην Ελλάδα. Μέσω ερωτηματολογίου, η έρευνα αξιολόγησε την τρέχουσα χρήση ΤΝ και τις προθέσεις μελλοντικής της υιοθέτησης στην εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση ΤΝ σε καθημερινές, διοικητικές και εκπαιδευτικές εργασίες είναι σε μέτριο επίπεδο. Η στατιστική ανάλυση αποκάλυψε ότι οι προθέσεις για μελλοντική χρήση είναι σημαντικά υψηλότερες από την τρέχουσα χρήση σε όλους τους τομείς. Ιδιαίτερα, η πρόθεση χρήσης ΤΝ είναι υψηλότερη για τις εκπαιδευτικές εργασίες σε σύγκριση με τις καθημερινές και τις διοικητικές εργασίες. Η μελέτη προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών πολιτικών και προγραμμάτων υποστήριξης της υπεύθυνης και αποτελεσματικής χρήσης ΤΝ στην σχολική ΦΑ.
Λέξεις κλειδιά: τεχνητή νοημοσύνη, φυσική αγωγή, στάσεις, πρόθεση χρήσης
Current Use and Intention to Use Artificial Intelligence by Physical Education Teachers. A preliminary study
Angelos Rοdafinos 1, Iakovos Mastrogiannis 2, Adamantia Fatsea 3, Dafni Mavropoulou 4
1. Department of Physical Education & Sport Science, Aristotle University of Thessaloniki
2. Physical Education Advisor Chania
3. Physical Education Advisor Dodecanese
4. General Hospital Thessaloniki Ippokratio
Abstract
The use of new technologies and their extensions isflooding the field of education, among other areas. This study investigated the adoption and intention to use Artificial Intelligence (AI) by 110 Physical Education (PE) teachers in Greece. Through a questionnaire, the study assessed current AI use and intentions of future adoption in education. The results showed that the current use of AI in daily, administrative, and educational tasks is at a moderate level. Statistical analysis revealed that intentions for future use are significantly higher than current use in all areas. In particular, the intention to use AI is higher for educational tasks compared to daily and administrative tasks. The study provides valuable information that can be used to design educational policies and programs to support responsible and effective use of AI in school-based PE.
Key words: artificial intelligence, physical education, attitudes, intention
For full text in .pdf, click here