Ελληνική Εταιρεία Ψυχολογίας

της Ασκησης και του Αθλητισμού 

Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology (HSSEP)

Συνέδρια,
Σεμινάρια






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ



Hellenic Society of Sport and
Exercise Psychology

Επιστημονικό Περιοδικό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The best motivation,always comes from within"
Michael Johnson,Gold Metal Sprinter

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Confidence comes not from always being right,but from not fearing to be wrong."
Peter T.McIntyre,Footballer

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"The ideal attitude is to be physically loose,and mentally tight."
Arthur Ashe,(Tennis Great)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"You don't play against opponents,you play against the game of basketball."
Bobby Knight,Coach

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"With so many people saying it couldn't be done,all it takes is an imagination."
Michael Phelps

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"Don't measure yourself by what you have accomplished,but by what you should have accomplished with your ability."
John Wooden

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

"A bad attitude is like a flat tire.You can't go anywhere until you change it."

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Hellenic Society of Sport and Exercise Psychology

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 30, 71-98

2024© Ε.Α.Ψ.


Συστηματική Ανασκόπηση για τη Θεωρία της Βέλτιστης Κινητικής Μάθησης
(Optimal Motor Learning Theory)

 

Παύλου Στεργιανή, Γαλάνης Ευάγγελος, Κομούτος Νίκος, Κρομμύδας Χαράλαμπος,
Θεοδωράκης Γιάννης, & Χατζηγεωργιάδης Αντώνης


Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η πραγματοποίηση συστηματικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας με σκοπό την ανάλυση της Θεωρίας Βέλτιστης Κινητικής Μάθησης (Optimal Motor Learning Theory), εμβαθύνοντας στις διαστάσεις της εξωτερικής εστίασης προσοχής, της προσφερόμενης αυτονομίας και των αυξημένων προσδοκιών, βασικοί παράγοντες της θεωρίας, όπως επίσης, να παρέχει πρακτικές προτάσεις εφαρμογής της θεωρίας σε διάφορα πεδία. Η θεωρία αποτελεί ένα πλαίσιο, που επιδιώκει τη βέλτιστη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα άτομα αποκτούν και βελτιώνουν τις κινητικές δεξιότητες με αποτελεσματικό τρόπο. Εκ των αποτελεσμάτων της ανασκόπησης υποστηρίζεται ότι η εξωτερική εστίαση προσοχής, η παροχή αυτονομίας και οι αυξημένες προσδοκίες, βελτιώνουν τα μαθησιακά αποτελέσματα σε κινητικές δεξιότητες και ενισχύουν την απόδοση, όπως επίσης, αυξάνουν τα επίπεδα της αυτοαποτελεσματικότητας σε πληθώρα πληθυσμών και κινητικών δεξιοτήτων.

 

Λέξεις  κλειδιά:  εξωτερική εστίαση προσοχής, αυτονομία, αυξημένες προσδοκίες, κινητικές δεξιότητες

Systematic Review of Optimal Motor Learning Theory

Stergiani Pavlou, Evangelos Galanis, Nikos Comoutos, Charalampos Krommidas, Yannis
Theodorakis, & Antonis Hatzigeorgiadis

 

Department of Physical Education and Sport Science, University of Thessaly

 

Abstract

This study aims to conduct a systematic literature review of the Optimal Motor Learning Theory and explore the dimensions of external focus of attention, autonomy, and the increased expectations, which are basic factors of the theory. The study will also offer practical suggestions for applying the theory to different fields. The theory provides a framework for understanding how individuals can effectively acquire and improve motor skills. The results of the systematic review suggest that an external attentional focus, autonomy, and increased expectations can improve learning outcomes, enhance performance in motor skills, and increase self-efficacy levels across various populations and motor skills.

Key words: external focus of attention, autonomy, enhanced expectancies, motor skills

For full text in .pdf, click here

© Εταιρεία Ψυχολογίας της Ασκησης και του Αθλητισμού (ΕΨΑΑ) .

Τελευταία Ενημέρωση : Ιανουάριος 2023