ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 30, 71-98
2024© Ε.Α.Ψ.
Συστηματική Ανασκόπηση για τη Θεωρία της Βέλτιστης Κινητικής Μάθησης
(Optimal Motor Learning Theory)
Παύλου Στεργιανή, Γαλάνης Ευάγγελος, Κομούτος Νίκος, Κρομμύδας Χαράλαμπος,
Θεοδωράκης Γιάννης, & Χατζηγεωργιάδης Αντώνης
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η πραγματοποίηση συστηματικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας με σκοπό την ανάλυση της Θεωρίας Βέλτιστης Κινητικής Μάθησης (Optimal Motor Learning Theory), εμβαθύνοντας στις διαστάσεις της εξωτερικής εστίασης προσοχής, της προσφερόμενης αυτονομίας και των αυξημένων προσδοκιών, βασικοί παράγοντες της θεωρίας, όπως επίσης, να παρέχει πρακτικές προτάσεις εφαρμογής της θεωρίας σε διάφορα πεδία. Η θεωρία αποτελεί ένα πλαίσιο, που επιδιώκει τη βέλτιστη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα άτομα αποκτούν και βελτιώνουν τις κινητικές δεξιότητες με αποτελεσματικό τρόπο. Εκ των αποτελεσμάτων της ανασκόπησης υποστηρίζεται ότι η εξωτερική εστίαση προσοχής, η παροχή αυτονομίας και οι αυξημένες προσδοκίες, βελτιώνουν τα μαθησιακά αποτελέσματα σε κινητικές δεξιότητες και ενισχύουν την απόδοση, όπως επίσης, αυξάνουν τα επίπεδα της αυτοαποτελεσματικότητας σε πληθώρα πληθυσμών και κινητικών δεξιοτήτων.
Λέξεις κλειδιά: εξωτερική εστίαση προσοχής, αυτονομία, αυξημένες προσδοκίες, κινητικές δεξιότητες
Systematic Review of Optimal Motor Learning Theory
Stergiani Pavlou, Evangelos Galanis, Nikos Comoutos, Charalampos Krommidas, Yannis
Theodorakis, & Antonis Hatzigeorgiadis
Department of Physical Education and Sport Science, University of Thessaly
Abstract
This study aims to conduct a systematic literature review of the Optimal Motor Learning Theory and explore the dimensions of external focus of attention, autonomy, and the increased expectations, which are basic factors of the theory. The study will also offer practical suggestions for applying the theory to different fields. The theory provides a framework for understanding how individuals can effectively acquire and improve motor skills. The results of the systematic review suggest that an external attentional focus, autonomy, and increased expectations can improve learning outcomes, enhance performance in motor skills, and increase self-efficacy levels across various populations and motor skills.
Key words: external focus of attention, autonomy, enhanced expectancies, motor skills
For full text in .pdf, click here